14 Ağustos 2014 Perşembe

Şiir yazdım

beni sormuşsun boş duvarlara,kör sokaklara,kara kışlara öyle dediler..karnı aç çocuklara rüşvet vermişsin gamzelerini.yolumu tarife bir can paha biçmişsin,öyle mi peki?   yollar çiğnemişsin,yıllar sürmüş peşimden gelmen de vazgeçmemişsin,fırattan kana kana su içmişsin susayınca,sırtını ararat’a verip dinlenmişsin,rivayet budur…  ‘ebâ turab’a,dört kitaba,yüzbir ahbaba sormuşsun nerde eskittiğimi topuklarımı..gözlerinin ışığı yol bakmaktan heba olmuş;efkârını meyle sularken sakiler,mah cemalinde irinli abileler peyda olmuş dediler…  dediler ve sustular sonra..kesildi sesler,iniltiler…dağıldı kalabalık uyanıklığımdan korkup..ürküttü onları kem talihim,uykumun kapı arasından süzülüp gittiler..sen ancak bir rüyada düşerdin zaten benim peşime;kendilerini yola,bunu yüzüme vurup gittiler..  işin aslı mı?..işin aslı benim,beni de boşver…aklımın ipleri bir seyyahın elinde.aklım uzaklarda,seyyahın da kafası güzel…
beni sormuşsun
boş duvarlara,
kör sokaklara,
kara kışlara
öyle dediler..
karnı aç çocuklara rüşvet vermişsin gamzelerini.
yolumu tarife bir can paha biçmişsin,
öyle mi peki?

yollar çiğnemişsin,
yıllar sürmüş peşimden gelmen de vazgeçmemişsin,
fırattan kana kana su içmişsin susayınca,
sırtını ararat’a verip dinlenmişsin,
rivayet budur…

‘ebâ turab’a,
dört kitaba,
yüzbir ahbaba sormuşsun nerde eskittiğimi topuklarımı..
gözlerinin ışığı,yol bakmaktan heba olmuş;
efkârını meyle sularken sakiler,
mah cemalinde irinli abileler peyda olmuş dediler…

dediler ve sustular sonra..
kesildi sesler,iniltiler…
dağıldı kalabalık uyanıklığımdan korkup..
ürküttü onları kem talihim,
uykumun kapı arasından süzülüp gittiler..
sen ancak bir rüyada düşerdin zaten benim peşime;
kendilerini yola,
bunu yüzüme vurup gittiler..

işin aslı mı?..
işin aslı benim,beni de boşver…
aklımın ipleri bir seyyahın elinde.
aklım uzaklarda,
seyyahın da kafası güzel…

mamo c./2014-Mart/Antalya