20 Kasım 2009 Cuma

şirinler!




mantarda yaşayan,ne idüğü belirsiz bir topluluk olsalarda,hepimizin hayatında kendilerine önemli bir yer edinmişlerdir neticede,yazmasam olmaz..okulumuzun mezunlarının forumunda şirinlere yeni karakter bulma konulu bir oyun bile oynamıştık.hatta benim bulduğum karakterin ismi "ferhatla şirin"di :)


neyse..daha önce noel baba'yla başlamıştım hayal kahramanları furyasına,tusubasayla devam etmiştim..bi de bunu ekliyim dedim..


ergenlik dönemine yeni adım attığım zamanlar,kafamızın %70lik kısmı cinsel çağrışımlara kulak verdiği için,nasıl ürediklerini merak etmiştim..öyle ya lan,bir şirine'yle olacak iş değil..zaten kabilede tek bir bayan olması aklıma,bunların cinsel tercihi ile ilgili bi bit yeniği olduğunu getiriyor ama,günahlarını almayayım..


imece usulünü türk toplumuna bir kere daha belletmelerini takdir etmemek mümkün değil..her işi beraber yaparlar bunlar aga..çalışkandırlar genel olarak..sadece şakacı şirin diye bi sığır var,o bi halta yaramaz..ulan oğlum şakayı bırakta bir işin ucundan tut deyyus!..zaten arkadaşların salak,o belli..öyle olmasa her seferinde hediye diye verdiğin bombaya kanarlar mı!!belli fırlama çocuksun,zekisin..bi yardım etsen ölürmüsün!!gerçi bu yine iyi hiç olmazsa bir işe yarıyor,uykucu şirin diye bi şey var:anam avradım olsun,elime geçse,uyurken donunun içine köz atcam!!


hele somurtkan şirin diye bir şey var,ondan hiç bahsetmemek lazım da,söylemesem ölürüm:ulan arkadaş sen ağzını bi hayra açamaz mısın yav!!oyun oynamaktan nefret eder,müzikten nefret eder,büyüden nefret eder,eder de eder!!biraz pozitif ol arkadaş..ne bileyim bi şey sorduklarında,"bak o olabilir" falan de yav..hiç bir şeyi sevmeden olurmu?!..şirin baba'ya sesleniyorum:"agaa!!sizin köyün hayır bereketini hep bu kaçırıyo ha!!benden söylemesi!!"


herkes her şeyi usta şirinden bekliyo!!olmaz ki!!ev yap usta,köprü yap usta,okul yap usta!şunu yap usta,bunu yap usta!utanmasalar,şirineyle aramızı yap diyecek namuzsuzlar..


takıldığım noktalardan biri de,bunların köylerinde ne cami,ne kilise gibi dini içerikli bir temanın olmayışı.benamazlar,yiyip içip lak lak ediyo ha!!yav arkadaşlar iyisiniz hoşsunuz ama,böyle olmaz..şirin baba bu noktada çok eksik..bu çocuklar böyle kefere mi kalacak hacı!olmaz ki!!lütfen..bi kuran kursudur,bi cumadır,gusül abdestidir,öğretelim bunları...lütfen...


gözlüklü şirin denen sosyal felaket,her boku bilirim havasında gezer,ama ayakkabı numarasından başka bir numarası yoktur..paso şirin babanın gözüne gircem diye,yalan dolan peşindedir..şirinler kabilesi içerisinde en kıl olduğum üyedir kendisi.şirine'de gözü var bunun,bakın yazıyorum buraya..insan kendi mahallesinin kızına yan gözle bakar mı!bakıyo işte bu..rivayet odur ki;bu gözlük,sırf şirine'ye yan bakıyor diye,sopası olmayan yüce rabbimizin gazabına uğramıştır..diğer bütün şirinler son derece sağlıklı ve yaşamak için herhangi bir proteze ihtiyaç duymazken,bunun gözleri bozulmuştur.tabi çocukken bu çok okuyo falan demişlerdi,ondan bozuldu gözler sanıyoduk ama,yok öyle bi şe..dürzünün gözleri mahallenin namusuna yan baktığı için o halde..bu konuya da böylece açıklık getirip,verdiğim sosyal mesajın sağladığı içi huzurla diğer paragrafa geçiyorum,orda buluşalım..



hah!geldiniz mi?devam ediyorum..bunların aşçı şirin diye seslendikleri bir herif var..adı ne?aşçı..daha yüksek:AAŞ-ÇI!!e aşçı ne yapar?(dikkat ederseniz kazık sormuyorum soruları,sevildiğinizi bilin) evet efenim:yemek yapar..e bu aşçının yaptığı tek şey pasta!!!tamam hayata böyle lezzetler de lazım ona bi lafım yok ta:aga hasta olur,bilmem ne olur,bi mercimektir,tarhanadır..bunları bilmek lazım..hiç bi şey bilmiyosan,2 yumurta,1 domates,bi menemen yap hemşerim..köyünüz yol üstü;bir tanrı misafiri falan gelir,ayıptır..önüne bi tas yemek konur yavrum..hep pasta,hep pasta,hem gelişime faydası olmaz,hem de cır cır yapar maazallah..aman!


şirin baba zaten başka bir alem..türkçemizde bunamak -bazı yörelerde hırrıflamak da denir- denilen şeyin zaman zaman bünyesine tesir ettiği bu adam,sözüm ona,bu kabilenin önde gelenidir.iyi de kardeşim,şimdi eğri oturalım doğru konuşalım,yaşına başına saygım var,büyüğümsün de,hatalarını söylemeden geçemicem şirin baba..bi kere bizim ülkemizde baba diye hitap ettiğimiz Müslüm Baba gibi,Orhan Baba gibi büyüklerle aynı sıfatı vererek sana sesleniyoruz.ama sen yaşına,başına,sakalına bakmadan giymişsin kıçına bi tayt ortalıkta geziniyon..hadi öbürlerini anlarım,onlar genç..ama sen onların büyüğü olarak onlara örnek olmak zorundasın..sana yakışmaz..kitaplarını falan almışsın kendi mantar evinin içine tek başına okuyon..ver çocukların eline de bi iki kitap,onlar da okusun.zaten köyünüzü gezdim,gördüm,ne bi okul,ne bi medrese..ilim irfandan yoksun kalmış çocuklar..şu işleri bi hallet..yukarıda da sana bi kaç örnek verdim..bunları göz önünde bulundur,değerlendir..topla onları etrafına bi kaç nasihattir,hikayedir,beslensin çocuklar..birinin elinde bombalar,biri bulduğu yerde uyur..hele o şirine'nin hali ne allasen!daha o yaşta bir karış topuklu ayakkabıyla geziyor..kötü yola düşcek diye ailecek uykularımız kaçıyor..gönder o kızı bi yatılı okula,o kadar erkeğin arasında ne işi var gencecik kızın..tamam mı şirin baba..değerlendir bunları..


şirinlerden bahsedip,gargamel'den bahsetmemek olmaz..eşşek kadar olmuş,hala minnacık şeylerin peşinde..ulan onları yesen ne olur..ha açmısın?gel,de mamo abi,valla kaç gündür bi şey yemedim,sana yedirim yemeğini,çayını söylim,cebine sigaranı harçlığını koyim git..ama böyle delikanlı gibi!ne lan o,şirinlerin köyünü basmalar,büyü müyü yapmalar..ayıptır lan!!bana bak,sen gel ben seni bi işe falan koyalım,adam gibi çalış..her zaman helal lokmanın derdinde ol güzel kardeşim..kendini tıkamışın babadan kalma bi harebeye,kediyle arkadaşlık ediyon..fareler kemircek kıçını orda.ne bi temizlik yaparsın,ne tertip ne düzen..e olur mu yani gargamel..beni brak yav,sen yakıştırıyon mu kendine,onu söyle bana..bi de bizim sevdiğimiz bi abimizin kızı var,yaşı da sana uygun,eli ayağı temiz bir kızımız..yuvanı kur,düzenli bi hayatın olsun..sen sat o evi bi de üstüne kredi çekelim,biz de atarız üç beş,zemin kat,kutu gibi bi ev alırızsana..bi kaç yıla bi deçocuk yaparsın,ooh mis gibi..bu işlerin sonu yok kardeşim..bu yollardan bir yere varılacak olsa,ben dört kere varmış,geri dönmüştüm haberin olsun..bunlar fasa fiso..şirin ayağı .öt ayağı,akıllı ol..tamam mı güzel kardeşim..hadi bakiim..










evet değerli blog okurları,bir diğer hayal kahramanlarını da yakından tanıdık..o her bölümün başında "uslu çocuk olursanız,siz de şirinleri görürsünüz" falan gibi şeyleri bırakın artık..okulunuzu okuyun,işinizi kurun,hayatınızı kazanın,bunlar boş şeyler..tamam mı arkadaşlar..hadi bakim..bi sonraki postta görüşmek üzere..