27 Şubat 2010 Cumartesi

"EURO"yun lan işinize!

resimden anlayacağınız gibi,konumuz EURO 2016 finallerine Türkiye'nin adaylığı.ama tahmin ettiğiniz konumuz futbol değil!sadece ülkemizin adaylık süreci ve çıkan tartışmalarla ilgili kısa bir değerlendirme.

bildiğiniz üzre ülkemiz Euro 2016 için aday oldu.ülke tanıtımı,elde edilecek gelir,uluslararası prestij,cart,curt..geçiyorum.bu turnuvada aday olarak gösterilen 9 stadımız var.bu stadlar toplam 8 şehirde bulunuyor.bu şehirlerden,Türkiye haritasındaki konumlarına bakarsak,harita ortadan bölünmüş durumda.bununla ilgili çeşitli eleştiri ve sitem geldi.yok efendim,doğu yine yok sayılmış,yine bütün tanıtım batıyaymış gibi türlüüü türlü yorum yapıldı.halbuki yedek adaylar olarak gösterilen Trabzon,Şanlıurfa ve Adana var.

şimdi gelelim benim konu hakkındaki nacizane yorumuma.Türkiye Turnuvayı düzenlemeye,mevcut şartlarda hak kazanırsa ne olur?cevap;Faturası çok ağır olur!insanlar direk olarak gelecek paradan,yapılacak yatırımdan,reklamdan,sportif faaliyetin ülkeye kazandıracaklarından falan bahsediyor.madalyonun diğer yüzü var bi de.2016 yılının haziran ayında yapılması planlanan turnuva,Ramazan ayına denk geliyor.maç yapılacak şehirler arasında Konya ve Kayseri gibi fazlasıyla muhafazakar 2 şehir var.şimdi şöyle bi tablo kursak kafamızda:(tamamen atıyorum)tarih 15 haziran 2016.yer konya.maç İngiltere-Fransa.iftara yaklaşık 2 saat var.oruçlu vatandaş,kafasına vuran orucun etkisiyle son derece gergin.derken caddenin başından ellerinde biralarla,belden üstleri çıplak,kadınlı-erkekli bir gurup şarkı söyleyerek griyor.eee!?yok mu len Gonya'nın namusu..kadınlı-erkekli bi gurup,ellerinde alkol,bünye de fazlasıyla alkolle yüklü,yarı çıplak,sarmaş dolaş,üstelik aylardan Ramazan..eğer o gurupla Konyalı vatandaşlar arasında meydan savaşı çıkmazsa adımı değiştiririm!

kendi memleketim olduğu için çok net şekilde bazı şeyleri söyleyebilirim Urfa hakkında.Şimdilik yedek şehir olsa da,olması muhtemel şehirlerden biri,ve aday gösterilen stad Şanlıurfa GAP Arena.stad kapasitesi 30.000.(yine atıyorum) 11 haziran günü Almanya-Fransa maçına ev sahipliği yapıyor.şehrin göbeğinde,atıyorum Vilayet binasının,Belediyenin önünde tutkulu bir alman çift,maç öncesi öpüşmekte.onların hemen yanında otel bulamamış fransız bir gurup çimlerin üstünde uzanmış,sere serpe..e burası Urfa,aylardan yaz,sıcaklık takriben 40-41 derece.sen avrupalının o sıcakta gömlek pantolonla dolaşmasını sağlayamazsın..ramazan ayında,Urfa'da,yol ortasında öpüşmek,yok efendim üstsüz dolaşmak,yok bağırarak şarkı söylemek,gurup halinde dolaşırken yüksek sesle gülmek...adamın kaba etinden ciğer kebabının şişini soktular mı maazallah,yandım anam diyene kadar herifi kevgire çevirmezlerse,kendime kıyarım..

diğer şehirlerde de durum farklı olmayacak.Yunanistan'ın bir maçı,Trabzona verilir ve Yunan taraftarlar o caddelerin birinde yunan bayrağıyla yürümeye falan kalkarsa,bayrak direğinin ucunda kendini bulması an meselesi olur.şehirlerdeki mevcut otel kapasiteleri,ulaşım ve benzeri sıkıntılar daha hesaba katmadıklarım.kaldı ki,Atatürk Olipiyat Stadı ve Kayseri Kadir Has Stadı dışındakiler yeni yapılacak olan stadlar.Urfa Gap Arena stadı 12 yılda bitirilmiş bir staddır haberiniz olsun.ha diyeceksiniz ki,"bu sefer EURO 2016 var,biter bu statlar,yetiştirirler."o zaman ben de size "Olimpiyat stadını yetiştirdiler de ne oldu?" derim.bitti denilen stad,halen bitmedi.ben o stadda Antalya-İBB maçını izledim.bırakın bazı yerlerin sıvasının tam yapılmayışını,tribünlerin bazılarından fırlamış inşaat demirleri bile duruyor.bitti denince bile bitmiyo işler bu ülkede maalesef.

durum budur benim kanaatimce.herkesin farkı bir yorumu olacaktır muhakkak.çok umutlu bir tablo çizemediğimin farkındayım,ama bence durumumuz budur.