24 Ocak 2010 Pazar

benim hayallerime karşılık,seninkiler..



 ikimizin hayallerinin kesiştiği bir yer olmadı ortak yaşadığımız hayat boyunca..senin istediğin yoldan yürüyecek haritam yoktu benim,senin benim hayallerimi kabullenecek bir hayal gücün..iyi bir insan yetiştirmiş olmayı kağıt parçalarına düşülmüş yüksek notlara bağladığın gün kaldım ben bütün derslerden.boş kağıt verdim hayata soktuğu her sınavda.kopya çekmeyi bile beceremedim hatta!boş bir karne ve bütün yaptıkların için bir "teşekkür belgesi" bıraktım sana!

   neydi sebep sormadın hiç.ya istediğin cevabı vermeyeceğimi biliyordun ya soracak cesaretin yoktu.sorsaydın  duymak istemeyeceğin,verecek cevaplarım ve o cevapları verecek cesaretim vardı benim.istediğin,sevdiğin şeyleri yapmadım ben,ama benim yapmak istediklerimi sevebilirdin istesen.yaşıtlarımın en neşelisiydim örneğin,iyi futbol oynardım misal,mesela yaşıtlarımın en iyi şiir yazanıydım ben.çoktan seçmeli bir hayattı bu,ama sen tek şıklı sınav sistemine yatırmıştın beni.cevapları gömdüm haritasız topraklara ve bir ömür dolusu soru işareti bıraktım sana!

   göze almıştım olabilecek herşeyi..kendime bu yükü yüklediğim gün,herşey cesaretime yenikti!yalnızlık,kimsesizlik,dışlanmışlık,kaybediş,hatta yokluğun!ruhumu kendi düşlerinle öldürürken sen,kaç kere haykırmak geldi içimden:"dur yapma!yapma Baba!o senin oğlun!!"senin için benim hayallerim kabul edilebilir değildi.peşinden koşulmaz hayallerim,caiz olmayan tabirlerim vardı benim!zor olana kalkışmaktan korkmadım hiç,üstesinden gelebilirdim..bütün bedduaları peşinen yazdım kendi haneme,hayır duanı almadan düştüm deplasmana.acısını kendi ömrüme yükleyip,sabrımın selametini bıraktım sana!

   içimizi yakan bu yangının kaynağı,ikimizin kabahati,kabul et..iki farklı hayatın aynı yerine düştü bu ateş..ikimiz de yandık..yangından kalan külleri bastık yaralarımıza,yaşadık,öğrendik,değiştik..hani vardı ya pazarlık yapanların orta yolu bulma girişiminin önsözü:"ne senin dediğin,ne benim!"..kalkıştığım şeyden,ikimizin de istediğinin olmayacağını anlanmıştık.içimdeki hırsın neler yaptırabileceğini o gün öğrenmiştik.

"ne senin dediğin,ne benim!"..sen benim hayallerimi yıktın,ben seninkileri..ödeştik!