22 Temmuz 2009 Çarşamba

Gönlübol Arif


"ben gönlübol arif, her çileyi bilerek doğmuşum. olsun be, yaşıyorum ya, hayattayım ya! işte bizim belalımız da bu. kendisi öz be öz amcam olur. bakmayın benim gariban olduğuma amcada okkayla para vardır ha. itibar yerindedir hani. benim de serserilik ruhumda... amcam sağolsun, beni adam etmeye az uğraşmıyor ama nafile. işte al gene beni evine götürüyor. her vukuatımdan sonra böyledir. alır eve götürür, üç gün sonra bir bomba patlatırım hadi yallah sokağa. bakalım bu sefer ne halt ediceğiz. ya bir mahpustan çık öbürüne gir olur mu ya? bak gene bizi bu köşkte yaşamaya mecbur edicek amcabey. bu amcabey iyi adamdır hoş adamdır, dili tatlı cebi beş altı katlıdır, kalbi derin bir yerlerde saklıdır ve siz ne söylerseniz söyleyin en sonunda gene o haklıdır. hey yavrum hey! ay yavrum ay'"

Sadri Alışık denince akla gelen ilk karakter Turist Ömer'dir;yani fotoğrafta görünen karakter..Sadri Alışık filmi görüpte oturup sonuna kadar izlemediğim nadirdir.askerde akşam iştimasına geç kaldığım,otele giderken servis kaçırdığım olmuştur.her filmi güzeldir benim nazarımda..enteresan cümlelerle bezenmiş konuşmalarından çok otlanmışımdır lise yıllarımda..benim en sevdiğim,ismini duyunca ilk aklıma gelen karakter;"Gönlübol Arif"tir..resmin hemen altında tırnak içerisinde verilen metin,o filmin hemen başında verilen dış sestir.

filmde Filiz Akın'la başrolleri paylaşır.Konu şudur:"Yoksul mahallelerin birinde insan arasına karışıp,ordaki hayatı kitap yapmaya çalışan bir yazarımız vardır:Filiz Akın.Fatoş lakabıyla o insanların içine karışır,yoksul insanların kalplerine taht kurar.en çokta Gönlübol Arif'in..beraber geçirilen zaman içerisinde,Arif kıza içten içe abayı yakar,ay gibi tutulur..derken günlerden bir gün sırra kadem basar kız..herkes olayın içyüzünü merak eder,ama sonuç alınamaz..Arif,Fatoş'unu arayadursun,kitapçının birinin önünden geçerken kendi ismini görür kalınca bir kitabın üstünde..ömründe ilk defa kitaba para verir ve okur merak içinde..meyhanede arkadaşlarına yüksek sesle tekrar tekrar okur..herkes merak içindedir.yazar bu mahallenin bu kadar ayrıntısını nerden biliyor,Gönlübol Arif'i nerden tanıyor(dur)?Arif kitapçıya gidip yazarın adresini ister ve yazılan adrese doğru intikal eder.eve vardığında,best seller(!) arasına giren kitabın başarısını kutlamak üzere toplanan bir güruh vardır.Gönlübol Arif olayın içyüzünü anlayınca bir konuşma patlatır ki..peehh!!ağlanılasıdır!!özeti budur filmin,ama özetlemek bu filme yapılacak en ağır hakaretlerden biridir aslında..özetlenmemeli,saniyesi kaçırılmadan izlenilesidir..tanrı beni affetsin..

bir gün bir yerlerde denk gelirseniz,kardeşinizin naçizhane tavsiyesidir;muhakkak izleyin..