5 Eylül 2009 Cumartesi

dört kısım temiz veda…


- ve aşk her cinayetin gizli öznesi -



bir:
gözlerimde solmuş solak bir imzanın
aşkı lanetleyen
celladıdır bazen sevgili…
yürümeyi, kelimeyi, konuşmayı söker gibi
sevmeyi söktürdüğüm
aşkı hecelemeden, koynumda geceleyen keder!…
benim yüreğimde kanattığı kesiklere tüküren
dudakta kalan son gerçeği bırakıp
tanrısını gecelerce sanal alemde arayan
yalancı peygamber…
go to hell!


iki:
kodunu çözüp, kod adını buldum senin
sen şimdi hangi kılıkta
seversen sev birini,
bileceğim ben
nerede düşüreceksin yüzündekini
kaçıncı adımda ele verecek gülüşün seni…
iki ya da daha çok kalbi
aynı anda bölebilen bir işlem bazen sevgili…
boşluğu kapatmakla dolmayan aşk oyuğu
ortak bölenlerin en büyüğü…
özet geç tüm yaşadıklarını
nolur benim hikayemi de tek kelimeden say…
so goodbye!



üç:
kafiyelerime ayır beni
heceyle ölç, karanlık geceyle ölç
ya da yine ayrılıkla ölç…
şiir, cam ayakkabı gibidir
yalnızca yazılanın kalp izine uyar…
eksik bir yatağın şiirini sana ithaf ediyorum artık.
utanma hadi, biraz cesaret
yapabilirsen, beni kendi kalbinle de ölç…
en güzel mısrası çalınmış,
kayıp kelimeleri boşlukla tamamlanmış bir şiirdir bazen sevgili…
yarım kalmış şarkın, dudağın yarım kalmış
ve tamamlanmamış senin duanla
hiçbir ayin!
please stop lying!


dört:
akşamüstü kuşları uçarken
gelir akla
yastık altı suçları…
ve sevinçten çark bir hüzünse aşk
sen bu gece rahat uyu!
başka bir otel odasında unutacağım seni…
ilk ve son kez birlikte uyuduğun tek saraysam
-ki adalet vardır-
sen bir daha hiçbir aşka hükümdar olamayacaksın!
hele ki bazen hak ettiğini bulup
bir daha hiç sevemeyecek olandır sevgili…
sesine bir örtü çektim, yüzüne sifon,
geçmişe sızdırmayan silikon…
anla içimi, öyle güzelim ki…
son el, son oyun, bu son av…
sen bomboşsun artık
finalde ben hala…
full of love!

- ve ayrılık her aşkın son sözü -






Emre KALCI